EN

חזרתי לראות אותך | חואניטה אסקובר

אוצרת: דרורית צ'צ'יק

במשך עשור, חואניטה אסקובר העתיקה את חייה אל המישורים העצומים של מזרח קולומביה הסמוכים לגבול עם ונצואלה, וחיה בקרב קהילת הג'נרוס (אנשי המישורים/קאובויים) הילידים. בנוף התיאטרלי הזה, חואניטה נשבתה בקסם מחויבותם של הג'נרוס – גברים כנשים – לטריטוריה שלהם, והתרשמה מהלך רוחם ועקשנותם לשמר את מורשתם ותרבותם, הנמצאת בסכנת הכחדה. טריטוריה, סוסים ומורשת הם הבסיס להווייתם ולזהותם מזה למעלה מחמש מאות שנים, ומהווים את הלב והשדרה של החברה והתרבות של הג׳נרוס, כפי שגוף הצילומים העתיר של אסקובר חושף.
נושא התערוכה הנוכחית הינו נשות המישור, בה אסקובר מטילה זרקור על רגשותיהן של הנשים, על בדידותן, ועל הנטל שמונח על כתפיהן לשמר את אורח החיים, התרבות והטריטוריה של הג'נרוס. כאישה-צלמת עם אמפתיה והתפעמות ממסירותן, היא לכדה בפניהן ובשפת גופן את תווי ההתמדה, הבדידות, התקוות, החלומות, הדאגות, התסכול, הגעגועים והמיניות שלהן, לאורך שנים. הגברים בתערוכה זו, שעובדים הרחק מהבית לתקופות ממושכות תוך שימור הטכניקות בהם השתמשו אבותיהם מימי קדם, משמשים כתפאורה וכרקע להוויה של הנשים במרחב הביתי והקהילתי.
"Volví por Verte" ("חזרתי לראות אותך" בספרדית) הוא שמו של הסוס הראשון שניתן לאסקובר ביום שהצטרפה לרכיבה עם אנשי המישור. במבט לאחור היא אומרת: "נראה שזה מה שחיפשתי, משהו שהייתי חייבת בדחיפות (בחיי)." יותר מכל, המשפט הזה משקף את הלך הרוח והרומנטיקה של אורח חייהם של אנשי המישור.
חואניטה אסקובר הינה צלמת דוקומנטרית קולומביאנית, זוכה בפרסים בינלאומיים רבים ומחברת של חמישה ספרים. עבודותיה הוצגו במוזיאונים ובפסטיבלים ברחבי העולם.

התערוכה בשיתוף שגרירות קולומביה בישראל

לוגו של וואטסאפ