EN

אינוביישן: אפריקה – רותמים את אנרגיית השמש לשבירת מעגל העוני | ליאור ספרנדאו ותמר שמש

עם מאות מיליוני אנשים שחיים באפריקה שמדרום לסהרה, בלי גישה למים נקיים ולחשמל, אינוביישן: אפריקה רותמת את האנרגיה מהשמש כדי לחולל שינוי מיידי ובר קיימה בשביל מי שחיים בקהילות כפריות בלי תשתיות, ומאפשרת להם לשבור את מעגל העוני.
מים נקיים וראויים לשתייה משפרים את בריאותם של תושבי הכפר ומקלים על נשים וילדים, שאינם נדרשים עוד לגמוא מרחקים ניכרים בהליכה רק כדי לאסוף מים, בעיקר ממקורות מזוהמים. בזכות אינוביישן: אפריקה הם יכולים לנצל את הזמן ביעילות רבה יותר ולנהל אורח חיים נורמלי.
הודות לכך מתחילים להרגיש גם יציבות כלכלית. עסקים מתבססים ותוכניות חקלאיות מגוונות יוצאות מהכוח אל הפועל, מאחר שכעת אפשר לגדל ירקות ולמכור את העודפים בשווקים המקומיים.
באמצעות אנרגיה סולרית, חשמל נקי מופק לטובת תאורה בבתי ספר או במרכזים רפואיים. זה מאפשר גם שימוש בטכנולוגיה: במחשבים ניידים, בציוד רפואי חיוני והכי חשוב – במקררים לאחסון בטוח של תרופות וחיסונים מצילי חיים.
מיום הקמתה כארגון ללא מטרות רווח בשנת 2008, הצליחה אינוביישן: אפריקה להפיק חשמל ירוק ואפשרה גישה למים נקיים ליותר מ-3.6 מיליון אנשים ב-10 מדינות באפריקה: אוגנדה, מלאווי, טנזניה, זמביה, דרום אפריקה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, אסווטיני, אתיופיה, סנגל וקמרון.
התערוכה מציגה תמונות של הצלמים ליאור ספרנדאו ותמר שמש, אשר תיעדו את מציאות חייהם של מי שמתקיימים ללא מים נקיים, ואת ההשפעה שהייתה לעבודתה של אינוביישן: אפריקה על המדינות שהיא פועלת בהן.

התערוכה בשיתוף אינוביישן: אפריקה

 

לוגו של וואטסאפ