EN

מאחורי הדיו – לכל קעקוע יש סיפור

מאחורי הדיו – לכל קעקוע יש סיפור
אוצרת: מיקול די ורולי
אמנים: גווידו גזילי, מיכל חלבין, אנג'לו מרינלי, פאולו צ'נסיארלי, יעל שחר, Roni.Mo

בעידן המוגדר על ידי שבריריות התנהגותית ונזילות רעיונית, שהבחירות בו נעשות בזמן אמת, אמנות הקיעקוע כופה את עצמה כסוג של עִקְבָה של זהות מורחבת, ייצוגו של הנצח. התפתחותה של המלאכה בשנים האחרונות מגוללת את סיפורה של חירות אנתרופולוגית השוזרת בין הממד האישי לזה החברתי. הגוף המקועקע מתפקד הן כגבול והן כהצטלבות בין אסתטיקה וייצוג עצמי, בין פנימיות וחיצוניות. ככזה, הקעקוע הוא אפוא תולדה של מערכת חברתית שמעניקה לפרט את הלגיטימציה לבחירת נתיב הזהות שלו, ליצירת אפשרויות מגדריות משלו, ולהיות בלתי תלוי במציאות כפי שאנו רגילים לחשוב עליה, בעוד שזהות מבוססת על חומריות המגולמת ברצון להפעיל את הגוף ובעקבותיו רצף של פעולות והשפעתן.
התערוכה "מאחורי הדיו – לכל קעקוע יש סיפור" מציעה סקירה של פרשנויות למושג הקעקוע כפי שהוא מצטייר במגוון תחומים תרבותיים ותת-תרבותיים בימינו. התערוכה מורכבת מעבודות פרי יצירתן של אמנים איטלקים וישראלים באופן המאפשר לבחון את הפונקציות המשתנות של קעקועים, החל בפרקטיקה עתיקה שנועדה לסמן את זהותו של אדם, וכלה בתופעה עכשווית, מושא תשוקה שנתפס כיצירה אמנותית בפני עצמה. בכך, העבודות המוצגות משקפות לא רק את הממד האמנותי של הקעקוע, אלא גם את הערכים האנתרופולוגיים והסוציולוגיים הנובעים מן הדיו.

בשיתוף המכון האיטלקי לתרבות תל אביב

תמונה עליונה: פאולו צ'נסיארלי

 

خلف الحبر – لكل وشم قصة
القيّمة: ميكول دي فيرولي
الفنانون: جيدو غازيلي ، ميخال حالفين ، أنجيلو مارينيلي ، باولو سينسياريلي ، ياعيل شاحار ، روني مو.
بالتعاون مع سفارة إيطاليا في تل أبيب

في عصر يُعرف بالهشاشة السلوكية والسيولة المفاهيمية، حيث يتم اتخاذ الخيارات في الوقت الفعلي، يفرض فن الوشم نفسه كنوع من أثر الهوية الممتدة، تمثيل الخلود. يكشف تطور الحرفة في السنوات الأخيرة عن قصة الحرية الأنثروبولوجية التي تنسج بين البعد الشخصي والبعد الاجتماعي. يعمل الجسم الموشوم كحدود وكتقاطع بين الجماليات وتمثيل الذات، بين الداخل والخارج. على هذا النحو، فإن الوشم هو نتيجة لنظام اجتماعي يمنح الفرد الشرعية لاختيار مسار هويته الخاصة، وخلق خياراته الخاصة بالجنس، وأن يكون مستقلاً عن الواقع كما اعتدنا على التفكير فيه، بينما الهوية تقوم على المادية المتجسدة في الرغبة في تشغيل الجسد واتباعه سلسلة من الأفعال وتأثيراتها.
يقدم معرض "خلف الحبر – لكل وشم قصة" لمحة عامة عن تفسيرات مفهوم الوشم كما هو مصور في مجموعة متنوعة من المجالات الثقافية والفرعية اليوم. يتألف المعرض من أعمال ابتكرها فنانون إيطاليون وإسرائيليون بطريقة تجعل من الممكن فحص الوظائف المتغيرة للوشم، بدءًا من ممارسة قديمة مصممة لتمييز هوية الشخص، وتنتهي بظاهرة معاصرة، وهو شغف يُنظر إليه على أنه عمل فني في حد ذاته. بهذه الطريقة، لا تعكس الأعمال المعروضة البعد الفني للوشم فحسب، بل تعكس أيضًا القيم الأنثروبولوجية والاجتماعية المستمدة من الحبر.

אוצרת \ القيّمة:
מיקול די ורולי \ ميكول دي فيرولي

אמנים \ الفنانون:
גווידו גזילי, מיכל חלבין, אנג'לו מרינלי, פאולו צ'נסיארלי, יעל שחר, Roni.Mo جيدو غازيلي ، ميخال حالفين ، أنجيلو مارينيلي ، باولو سينسياريلي ، ياعيل شاحار ، روني مو.

לוגו של וואטסאפ