EN

סדנת צילום ומכתב

סדנא משותפת של מרכז זלמן שזר, פרויקט "אוצרות" ו- PHOTO IS:RAEL

 

הנחייה ואוצרות מיקי קרצמן
12 מפגשים מקוונים, החל מתאריך 28/2/22 מהשעה 18:00 בזום
תוצרי הסדנאות יועברו ויאצרו לתערוכה מסכמת בפסטיבל הצילום הבינלאומי, נובמבר 2022.

 

הסדנא מיועדת לצלמים ו/או כותבי טקסטים הרוצים להתפתח בחיבור בין דימוי וטקסט. במסגרת הסדנא יחשפו המשתתפים לאפשרויות החברתיות, ההיסטורית והאמנותיות הגלומות בשימוש בטקסט ומכתב. במהלך הסדנא ייצרו המשתתפים פרויקט אישי המשלב צילום ומכתב ויציגו את עבודותיהם בפסטיבל הצילום הבינלאומי.

מנחה ואוצר הסדנא: מיקי קרצמן – מיקי קרצמן הוא צלם אמן. לשעבר צלם עיתונות בעיתונים "הארץ", "חדשות" ו"העיר". פרופסור חבר במחלקה לצילום של האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל וזוכה פרס א.מ.ת לשנת 2011. נבחר לרשימת 50 הצלמים המחויבים ביותר מבחינה חברתית בתולדות הצילום של מרכז הצילום הבינלאומי ICP.

אוֹצָרוֹת – אוסף המכתבים הלאומי, הוא פרויקט דיגיטלי שנולד מתוך הצורך לשמר את הסיפורים האישיים המרכיבים את הסיפור הקולקטיבי של עם ישראל ושל מדינת ישראל, ולשתף אותם עם דורות העתיד. אנו אוספים, משמרים ומנגישים מכתבים אישיים היסטוריים ומרחיבים את גבולות השיח והזיכרון. אוצרות הינו מיזם מבית מרכז זלמן שזר בשיתוף משרד ירושלים ומורשת ומשרד התרבות.

פירוט המפגשים:

28/2- מפגש ראשון – הכרות. הכרות עם פרויקט "אוצרות", חשיפה לבסיס התיאוריות של PHOTO IS:VOICE דוגמאות מהארץ והעולם. יציאה לתהליך עבודה אישי במסגרת הקבוצה.

7/3- מפגש שני – מבוא לצילום תיעודי חברתי. במפגש נלמד תהליכי עבודה לבניית פרויקט אישי – חשיבות המחקר, בניית גוף עבודה המשלב דימוי וטקסט, תוך השראה מגופי עבודה פורצי דרך מרחבי העולם. בחלק השני של המפגש ייערך משוב ראשוני לגבי הפרויקט האישי.

14/3- מפגש בונוס מיועד למשתתפים ללא רקע בצילום. היכרות עם מושגים בשפת הצילום ומתן דגשים וטיפים לצילום בסלולר. היכרות והעמקה של המושגים פוקוס, אור וקומפוזיציה, הכירות עם אפליקציית עיבוד תמונה (SNAPSEEDS)

21/3- מפגש שלישי – חשיבות ה"מכתב". הצגה והיכרות של פרויקט "אוצרות". הבנה של החשיבות ההיסטורית של מכתבים. עיון מעמיק במספר מכתבים וסיפור הרקע של המכתב- מה גילו באמצעות הקריאה במכתב ולאן המכתב התגלגל.

28/3- מפגש רביעי – תמונה ומכתב. תרגול קשרים פוטנציאליים בין תמונה וטקסט. עמידה על החשיבות והעוצמה העולות מהקשר של תמונה וטקסט דרך עבודתם של: Roman Pyatkova, Pedro Costa, Roman Minin, Boris Mikhailov, Robert Frank, Joel Sternfeld, Quique Kierszenbaum

4/4- מפגש חמישי – הארכיון. הארכיון כבסיס רעיוני לחיבור בין טקסט לתמונה, דרך פרויקטים שונים, הארכיון המשפחתי, הארכיון האישי או הציבורי. נלמד על כוחו של הארכיון דרך אלבומי משפחה של המשתתפים ופרויקטים של צלמים.

11/4- מפגש שישי – בוחרים צד – אקטיביזם חזותי. במפגש זה נסקור גופי עבודה מרכזיים של צלמים תיעודיים אשר כוננו את הדילמות המוסריות והאסתטיות של הטקסט בהקשר לצילום התיעודי.

25/4- מפגש שביעי – הגשות אמצע. במפגש זה יציגו המשתתפות.ים שלב ביניים של גופי העבודה.

2/5- מפגש שמיני – פרקטיקת שחזור ככלי לספר סיפור. במפגש זה נלמד על הפרקטיקה שנשענת על זיכרון, על מסמך, או על עדות טקסטואלית או חזותית.

9/5- מפגש תשיעי – טקסט ודימוי בעידן הדיגיטלי. כניסתו של המדע הפורנזי לעולם הצילום, כיצד אנו חיים בעידן של זירות וחפצים ״מדברים״ ואיך העולם הדיגיטלי קידם את שפת ההוכחות והכניס אותם לעולם התיעודי/ אמנותי.

16/5- מפגש עשירי – מפגש סיכום הצגת פרויקט גמר. מפגש פרונטלי חגיגי בהשתתפות אנשי מקצוע לביקורת סופית לפרויקטים השונים.
אירוע חשיפה/ פתיחה של התערוכה בפסטיבל הצילום. התהליך המלא יסתיים באוצרות של תוצרי הפעילות והפקת תערוכת חוצות שתוצג בפסטיבל הצילום הבינלאומי בנובמבר 2022.

לפרטים נוספים אנא פנו לאושרי בדוא"ל – oshri@photoisrael.org או בווטסאפ במספר: 058-6601519

רוצים להצטרף? עלות הסדנא – 550 ש"ח (מחיר מסובסד ע"י משרד התרבות)






לקבלת מלגה ניתן לפנות בדוא"ל – limor@photoisrael.org

PHOTO IS:RAEL הינה חברה לתועלת הציבור (חל"צ) אשר פועלת ללא מטרות רווח למימוש חזון החברה לעשייה חברתית ויצירת דיאלוג בין האמנות לקהילות השונות ברחבי הארץ. במהלך שנות פעילותה, מציעה החברה פלטפורמות לתצוגה, מחקר והפניית זרקור אל נושאים אמנותיים וחברתיים באמצעות שפת הצילום.

 

לוגו של וואטסאפ