EN

מים מבעד לעדשה | innovation:africa

אוצרת: מאיה בנסון

צלמת: תמר שמש

מעל 400 מיליון איש חיים בסאב-סהרה שבאפריקה ללא גישה למקור מים נקיים, ואחד מכל שלושה אנשים סובל ממחלות זיהומיות בעקבות המחסור במים ראויים לצריכה. מאז היווסדו ב-2008 על ידי סיון יערי, אינוביישן אפריקה עובדת עם טכנולוגיות סולאריות ומערכות מים וחקלאות ישראליים להקלה על קהילות בכפרים מרוחקים, ועד כה, התקין הארגון למעלה מ-950 מערכות סולאריות לשאיבת מים בטוחים לשתיה, שהשפיעו ועזרו ליותר מארבע מיליון איש.

בעקבות התערבות אינוביישן אפריקה בשנת 2022, התערוכה מתחקה אחר שלוש גיבורות בכפר קונדוולאני (Kondwelani) במחוז סינדה (Sinda) בפרובינציה המזרחית של זמביה, לאחר שנה של גישה למים נקיים. שלוש הגיבורות; אגתה בשנות ה-70 לחייה, ג'סי בשנות ה-40 לחייה ומוניקה בשנות ה-20 לחייה מייצגות שלושה דורות – ומדגימות כיצד הגישה למים נקיים שיפרה את מציאות חייהן. העדויות, הדימויים והפרטים האישיים אוצרים בתוכם את המאבק הקולקטיבי של נשים אפריקאיות אך לא רק, בתור נושאות העול המסורתי של אספקת מים בטוחים באיזורים מתפתחים.

התערוכה שואבת השראה ממתודולוגיית Photovoice ומשלבת צילומי דיוקן קלאסיים לצד דימויי פולארויד שצולמו בידי הגיבורות, ומתארים את השפעת המים הנקיים על חייהן דרך נקודת מבטן האישית. הצילומים והפרשנות הטקסטואלית הנלווית להם מעניקות לגיבורות מימד של סוכנות ובעלות על הסיפור המוצג. אגתה, ג'סי ומוניקה אינן רק מושאות הצילום – אלא מספרות את הסיפור.

בשיתוף Innovation: Africa

לוגו של וואטסאפ