EN

מציאת מחסה בטוח | IsraAID

מציאת מחסה בטוח
IsraAID

עם הגעת ישראייד לגבול אוקראינה בפברואר 2022, משימתם הראשונה והמיידית הייתה להקים מרחב בטוח לאמהות וילדים שנמלטו בניסיון להגיע למדינות שכנות. ימים ספורים לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה, המרחב המוגן של ישראייד סיפק לאמהות ולילדים האוקראינים מקום חם, נעים וידידותי שהעניק ביטחון ורוגע במציאות קשה ומורכבת. האמהות יכלו לנוח, לשתף אם רצו, ולקחת רגע כדי להסתכל קדימה ולאגור כוחות לאתגרים הבאים שעומדים בפניהן.

יצירת מרחבים בטוחים בזמן משבר היא חיונית בכל מקום. חוויית חוסר הביטחון הפיזי שחוו סביב הרס של מקומות שהיו בעבר בטוחים עבורם- בתים, מבנים קהילתיים, בתי ספר, ותשתיות קריטיות כמו מערכות מים וגישה לטיפול רפואי. ההרס הפיזי של המבנים כמו גם החוויות הנוספות הקשות שחוו סביב המשבר, משפיעים על המצב הרגשי של הפליטים כאשר הצורך במרחב פיזי ונפשי בטוח הופך להיות מהותי ומשמעותי. חללים בטוחים ומחסות מטרתם לספק ביטחון פיזי, אך גם ביטחון רגשי. מקום להיתמך ולתמוך, לנוח רגע מהחוויה הקשה, לקבל מידע, מענה ראשוני וציוד חיוני על מנת להחזיר את חוויית השליטה והביטחון שהתערערה סביב המסע, ולקבל כוחות להמשיך הלאה.

מימיה הראשונים של הפלישה הרוסית ישראייד תומכת בקהילות אוקראיניות בסיוע ליצירת מרחבים ומענים אלטרנטיביים, באמצעות אספקת מים בטוחים בעיר מיקולאייב, הכשרת פסיכולוגים לצורך תמיכה במטופלים וצוותים בבתי חולים באוקראינה, אספקת ציוד רפואי, יצירת חללים ידידותיים לילדים וארגון קבוצות תמיכה, מתן סיוע חיוני לעמידה בתנאי חורף קשים ועוד. ישראייד מחויבת ליצירת מרחבים המוקדשים לחיזוק מערכות תמיכה קהילות וחברתיות על מנת לתמוך בקהילות בהתמודדות עם מציאות יומיומית קשה, ולמצוא את מקורות החוסן והתקווה גם בזמנים האפלים ביותר.

בשיתוף עם ישראייד

לוגו של וואטסאפ